نشر آثار شهدا و رزمندگان آبیک

اللهم ارزقنا شهادت فی سبیل الحسین(ع)

نشر آثار شهدا و رزمندگان آبیک

اللهم ارزقنا شهادت فی سبیل الحسین(ع)

نشر آثار شهدا و رزمندگان آبیک

وصیت های شهدا و خاطرات رزمندگان را جهت انتشار به ما بفرستید.

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسم رب شهدا و الصدیقین






شهید برجعلی مافی،  هجدهم تیر ۱۳۴۷، در روستای حلال‌آباد از توابع شهر آبیک به دنیا آمد. پدرش عوض، کشاورز بود و مادرش طوطی نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. کارگری می‌کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سیزدهم اردیبهشت ۱۳۶۵، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.


وصیتنامه شهید، برجعلی مافی:
اینک با یاد خدا به جبهه آمدم و آماده ی حمله به سپاه کافر می شوم و نه برای انتقام؛ بلکه به منظور احیای دین اسلام، تداوم انقلاب، امنیَّت و سلامتی رهبرم و ادامه راه شهدا... خدا را به یاری می طلبم و از او می خواهم -به سویی که خود صلاح می داند- هدایتم کند. ...و اکنون می روم تا به یاری خدا و رهبری مهدی موعود(عج) پرچم «لا اله الا الله و محمداً رسول الله» را بر فراز کاخ سفید واشنگتن، کاخ سرخ کرملین و تمام ممالک غیر اسلامی، برافرازم و تا به این هدف مقدس نایل نگردم، دست از مبارزه بر نخواهم داشت و اگر خداوند نظر لطفی بر این بنده ی حقیر داشت و فوز عظیم شهادت را -در این راه مقدس- نصیبم کرد، الحمدلله چه سعادتی. من با آگاهی از شهادت، برای دفاع از اسلام، حیثیت انقلاب اسلامی و دفاع از مملکت اسلامی، به فرمانِ بزرگِ مسلمانانِ جهان، مرجع عالی قدر، حضرت امام خمینی به جبهه ی نبرد حق علیه باطل شتافتم و امید است خون من نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادتم موجب آگاهی و رشد فکری جامعه ی اسلامی گردد. این جانب از ملت قهرمان ایران به عنوان فرزندی کوچک، تقاضا دارم: همان طوری که تا به حال با انقلاب و امام همراه بودید، سعی کنید حتماً سطح فکری خود را با مطالعه در مورد این انقلاب پُر خیر و برکت -هر چه بیشتر- بالا ببرید تا آگاهی شما نسبت به این انقلاب حسینی بیشتر شود. دشمنان انقلاب را قاطعانه سرکوب کنید و اگر قابل هدایت هستند، هدایت شان فرمایید و -ان شاء الله- پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این انقلاب وارد نشود. ...و از شما ملت قهرمان می خواهم پشتیبان روحانیَّت مبارز و متعهد به اسلام باشید، که -ان شاء الله- هستید؛ چون به قول امام عزیزمان، «این روحانیَّت است که اسلام را زنده نگه داشته است.» ...و ای کسانی که پای مجلس های روضه خوانی امام حسین(ع) با ریختن اشک، فریاد بر می آورید که ای کاش من در کربلای حسین(ع) بودم و او را یاری می کردم(!) به هوش باشید که امروز تمام کفار و منافقینِ شرق و غرب علیه اسلام، مکتب، شرف و انسانیَّت ما برخاسته اند و بدانید اگر این نهضت -خدای ناکرده- شکست بخورد، همان طور که امام عزیزمان فرمود، دیگر نمی توانیم از اسلام حتی اسمی ببریم؛ ولی اگر پیروز شویم که -ان شاء الله- پیروز هستیم، یقین دارم که تا اَبد کفر و نفاقی نخواهد ماند؛ پس به حرف های رهبر کبیر انقلاب اسلامی جامه ی عمل بپوشانید و در خط ولایت فقیه باشید. مساجد را ترک نکنید؛ دعاهای خود را افزایش دهید؛ رزمندگان و امام را دعا کنید و بر جمیع رفتگان رحمت فرستید. ای مادرم! کفنم را بیاور تا بپوشم که خون من از خون امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) به خون خفته، رنگین تر نیست. ...و به جهانخواران شرق و غرب بگویید: اگر خانه و کاشانه ام را به آتش بکشید و گلوله هایتان قلبم را سوراخ کند، آرزوی یک کلمه ضعف و زبونی و آرزوی فروریختن دینم را به گور خواهید بُرد. ...و به آنها بگویید: اگر پیکرم را زنده زنده پاره کنید و پاره های تنم را در آتش بسوزانید و خاکسترم را به دریا بریزید، از دل امواج خروشان دریا، صدایم را خواهید شنید که فریاد می زنم: «اسلام پیروز است / کفر و نفاق نابود است» برادران! استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان برای تسکین دردها است و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و سعی کنید که هرگز بین شما تفرقه نیندازند. (۱۶۵۸۳۳۲) برجعلی مافی


منابع:
http://tashohada.ir/shohada_item/id,1555/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF.html

http://khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=1891




  • خادم شهدای آبیک

بسم رب شهدا والصدیقین






شهید حسین پاشایی‌زرگر، دوازدهم فروردین ۱۳۴۵، در روستای محمودیان از توابع شهر آبیک به دنیا آمد. پدرش محمدحسین، کشاورز بود و مادرش همایون بانو نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. هشتم اردیبهشت ۱۳۶۴، در طلائیه بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
بیوگرافی

نام حسین پاشایی زرگر
نام پدر محمد حسین
نام مادر همایون بانو
محل شهادت طلائیه

http://khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=1470
http://qazvin.navideshahed.com/fa/news/426591


  • خادم شهدای آبیک

بسم رب شهدا و الصدیقین






بیوگرافی
صفی‌صمغ‌آبادی، اکبر: سوم آبان ۱۳۴۱، در شهر تهران به دنیا آمد. پدرش محمدزمان، فروشنده بود و مادرش سکینه نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی در رشته علوم‌وفنون‌نظامی درس خواند. سال۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان ستوان‌دوم ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و یکم اسفند ۱۳۶۳، در بمباران هوایی جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

بنیاد تحت پوشش
محل تولد تهران تاریخ تولد ۱۳۴۱/۰۸/۰۳
محل شهادت جزیره مجنون تاریخ شهادت ۱۳۶۳/۱۲/۲۱
استان محل شهادت بصره شهر محل شهادت -
وضعیت تاهل متاهل درجه نظامی
تعداد پسر ۰ تعداد دختر ۱
تحصیلات لیسانس رشته علوم وفنون نظامی
عملیات
سال تفحص
محل کار

نام اکبر صفی صمغ آبادی
نام پدر محمد زمان
نام مادر سکینه
محل شهادت جزیره مجنون


http://khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=1287
https://ajashohada.ir/MartyrDetails/4061/
http://tashohada.ir/shohada_item/id,923/%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1.html








  • خادم شهدای آبیک