نشر آثار شهدا و رزمندگان آبیک

اللهم ارزقنا شهادت فی سبیل الحسین(ع)

نشر آثار شهدا و رزمندگان آبیک

اللهم ارزقنا شهادت فی سبیل الحسین(ع)

نشر آثار شهدا و رزمندگان آبیک

وصیت های شهدا و خاطرات رزمندگان را جهت انتشار به ما بفرستید.

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

بسم رب شهدا والصدیقین





شریفی، غلامرضا: چهارم بهمن ۱۳۴۸، در روستای خاکعلی از توابع شهر آبیک به دنیا آمد. پدرش قدرت‌الله، کشاورز بود و مادرش حسنی نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و دوم فروردین ۱۳۶۶، در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۸۰ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمد گشتاسبی سرپرست حوزه قضایی بخش بشاریات شهرستان آبیک به همراه امام جمعه موقت شهر خاکعلی، بخشدار بخش بشاریات، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید مفتح شهر خاکعلی، شهردار و اعضای شورای این شهر و رئیس شورای روستای نودوز از توابع بخش بشاریات صبح امروز با خانواده شهید غلامرضا شریفی از شهدای شهر خاکعلی دیدار کرد.

در این دیدار که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفته بود، امام جمعه موقت شهر خاکعلی گفت: هر چه نعمت در نظام اسلامی وجود دارد به برکت زحمات امام خمینی(ره) و شهدا است و به فرمایش مقام معظم رهبری حتی مدیون همسران  و مادران شهدا هستیم.

حجت‌الاسلام علی حسین‌لو افزود: شهادت چند تن از هموطنان ما در ترور اخیر در مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی موجب اتحاد و همدلی و نزدیکی مردم به یکدیگر شد که بیانگر این است که فرهنگ شهادت همچنان در جامعه جاری و سازی بوده و امیدواریم خدا از ما این فرهنگ را نگیرد.

محمد گشتاسبی سرپرست حوزه قضایی بخش بشاریات شهرستان آبیک هم هم امنیت موجود در کشور را مرهون خون شهدا بیان کرد و برای پدر این شهید آرزوی صبر جمیل کرد.

وی افزود: نامگذاری هفته قوه قضائیه هم با شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان صورت گرفته و این هفته به نام این شهدا مزین است.

پدر شهید غلامرضا شریفی در این دیدار گفت: فرزندم هیچ‌گاه نمازش ترک نمی‌شد و همرزمانش اذعان می‌کردند که شب‌ها خارج از جبهه‌ها و سنگرها به نماز شب می‌پرداخته و گریه و ناله و دعا می‌کرد تا شهید شود.

قدرت شریفی افزود: اخلاق پسر شهیدم بسیار متفاوت بود و هیچ‌گاه خواب ایشان را ندیدم تا زمانی که پس از 12 سال جاویدالاثری به خوابم آمد.

وی ادامه داد: در خواب به من گفت من از قم می‌آیم و خوابم تعبیر شد و پس از 12 سال در سال 80 استخوان‌های فرزندم آورده شد.

این پدر شهید اضافه کرد: تیر به یکی از چشمان فرزندم اصابت کرده بو پیراهنی که تنش بود نو مانده بود.


http://khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=2119
https://ostan-qz.ir/content/ostan/news/46967
https://www.farsnews.ir/news/13960401000787
https://qazvin.navideshahed.com/fa/news/459109




  • خادم شهدای آبیک

بسم رب شهدا والصدیقین









شهید علی مراد قجری پنجم مهر ۱۳۴۷، در روستای خوزنان از توابع شهر آبیک به دنیا آمد. پدرش محمدیار، بنا و کشاورز بود و مادرش گلدسته نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. کشاورز بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سیزدهم اردیبهشت ۱۳۶۵، در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

http://www.khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=1808

وصیتنامه شهید، علی مراد قجری:
 با سلام به رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی که برای بار دیگر اسلام را در ایران پیاده کرد و ستایش خدایی را که مرا به این مقام راهنمایی کرد، که اگر لطف او نبود، هرگز نمی توانستم به این مقام برسم و امروز افتخار کنم که توانسته ام در جبهه های حق علیه باطل برای رضای خداوند حاضر شوم و در راه او کار کنم. از خداوند متعال تشکر می کنم که مرا از جهل و نادانی نجات داد. این قدر پایم را در چکمه می کنم و این قدر جان فشانی و در راه خدا ایثارگری می کنم، تا شاید خداوند منان گناهانم را ببخشد؛ چون بزرگ ترین واجب از واجبات من، جهاد است و جهاد، بزرگ ترین افتخاری است که شامل حال همه کس نمی شود. ای پدر و مادرم و ای عزیزان بهتر از جانم! هرگز نمی توانم رنج و زحمت های شما را جبران کنم و امیدوارم فردای قیامت نزد زینب(س) روسفیدتان کنم. مادرم! سال ها مرا به آغوش خود گرفتی و رنج کشیدی و شیر دادی، تا مرا برای حفظ اسلام بزرگ کردی. امیدوارم مانند مادر «وهب» باشی، که وقتی سر فرزندش را به مادرش دادند، سر را به سوی شان پرتاب کرد و گفت: «من سری را که در راه خدا داده ام، پس نمی گیرم!» آفرین بر شما مادرانی که با هزاران رنج و مشقت، فرزندان تان را بزرگ کردید و در اختیار اسلام گذاشتید. ...و ای پدر مهربانم! سال ها برای من زحمت کشیدی و مرا تحویل اسلام دادی؛ تشکر می کنم از خدایی که چنین پدری به من داده است. ...و اما ای برادران و خواهرانم! امیدوارم راه مرا -که راه اسلام است- ادامه دهید. امیدوارم در برنامه های مسجد شرکت کنید و به جبهه بروید و راه مرا ادامه دهید. خواهرانم! باید حجاب تان نمونه باشد، تا دیگران از شما درس بگیرند و همیشه به یاد خدا باشید. پیامی که برای مردم دارم: همیشه به یاد اسلام باشید و همیشه کمک های خود را در راه خدا، یعنی جبهه ها به مصرف برسانید. ای کوردلان! راه من، راه حسین(ع) است و راه من، راه دل است و راه من، راه اسلام است. افتخار می کنم که امروز چنین سعادتی پیدا کردم که در دیار عاشقان باشم و به سوی خدا پرواز کنم. ...و ای مردم حزب الله! درود و رحمت خداوند بر شما باد که تا الآن و از این به بعد، به اسلام کمک کرده و می کنید. پشتیبان ولایت فقیه عالی قدر و ادامه دهنده ی راه شهدا باشید.۱ (۱۵۸۵۵۲۹) علی مراد قجری ۰۶/۰۲/۱۳۶۵







  • خادم شهدای آبیک

بسم رب شهدا والصدیقین






اسماعیلی، رضا: سی و یکم اردیبهشت ۱۳۴۵، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش اسحاق، کارمند سازمان آب بود و مادرش سکینه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و نهم خرداد ۱۳۶۵، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله توپ به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای روستای خوزنان از توابع شهر آبیک واقع است.

https://monaadi.org/fa/news/795-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

http://khatesorkh.ir/index.php?martyr_id=1793

  • خادم شهدای آبیک







تا فراموش نکرده ام مینویسم که بر طبق نظر علما حتی بر شهدا حق الناس بخشیده نمیشود پس از همه دوستان اقوام بستگان و نمازگزاران مسجد برایم حلالیت طلب کنید.




بیست ‌و یکم خرداد ۱۳۴۰، در شهرستان ملایر به دنیا آمد. پدرش حسین، کارگری می‌کرد و مادرش آهو (فوت۱۳۵۳) نام داشت. تا دوم متوسطه درس خواند. خیاط بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. پنجم مهر ۱۳۶۰، با سمت تک‌تیرانداز در دارخوین بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. پیکر او را در بهشت‌زهرای شهرستان تهران به خاک سپردند. برادرش عبدالحسین نیز به شهادت رسیده است.



وصیتنامه شهید

بسمه تعالی
وصیتنامه شهید ملک حسین معروف
پس از سلام خدمت پدر عزیزم ، از خداوند بزرگ برای شما پدر عزیز و رنج دیده طول عمر و سلامتی خواهانم .
پدر جان من به یاری خداوند بزرگ وارد جبهه جنگ حق علیه باطل می شوم و امیدوارم قبل از آنکه من شهید شوم خداوند بادست من دشمنان اسلام را به نابودی بکشاند و پدر عزیزم در این نبرد که فرمانده ما حضرت بقیه ا.. اعظم امام زمان (عج) است این پیام را خود حضرت برای ما به وسیله یکی از برادران پاسدار که سید هم هست و یکی از سربازان امام زمان (عج) است فرستاده است این برادرمان امام را خواب دیده بود امام خمینی (ره) را گفته بود آقا بچه ها می خواهند حمله کنند . امام زمان (عج) به امام خمینی (ره) فرموده بود من خودم از حمله خبر دارم و از اینکه چند روز عقب افتاده ناراحتم و در حمله من و سرورم امام زمان (عج) هستیم . آری پدر جان من در رکاب امام زمان (عج) به شهادت می رسم و می دانم در آخرین لحظه عمرم امام زمان (عج) بالای سرم می آید و ما که امام زمان (عج) داریم هیچ غمی نداریم ، پدر عزیز آیا افتخار نمی کنی که فرزندی در رکاب امام زمان (عج) شهید بدهی پدر عزیزم اگر ممکن است برای من گریه هم نکنید و بجای اینکه برای من گریه کنید برای امام و سرورم حسین و یارانش گریه کنید برای این همه زنهای شوهر از دست داده و برای بچه های پدر از دست داده و نیز برای فرج هر چه زودتر امام زمان (عج) گریه کنید برای بهشتی ، مطهری ، منتظری ، رجایی ، باهنر و برای دل سوخته رهبر گریه کنید برای یاران پیامبر در ایران که بدست ضد خدا در آتش زنده زنده می سوزانند گریه کنید .
پدر جان به جان امام زمان (عج) وقتی دارم این نامه وصیت را می نویسم خیلی خوشحالم پدر جان می دانم دارم بسوی خدا می روم پدر عزیز من هر وقت در جبهه هستم خیلی بیشتر به خدا نزدیکتر می شوم ای کاش بودی و از این همه عشق که برای امام زمان (عج) می ورزند برخوردار بودی پدر جان دیگر تمام می کنم اما خیلی چیزها هست که دیگر وقت نیست بنویسم .
مرا در بهشت زهرا کنار شهیدان به خاک بسپارید و بجای اسمم محمد حسین روی سنگ تاریخ بنویسید می خواهم اسم بزرگوار حضرت پیامبر را داشته باشم با سلام به شما برادرانم و زن برادرانم و برادر زاده هایم و خواهرانم امیدوارم که از من ناراحتی نداشته باشید و مرا حلال کنید و برایم از خداوند بزرگ طلب آمرزش کنید و برای اسلام خدمتگذار باشید و برای فرج امام زمان (عج) دعا کنید و نماز را سبک نشمارید و لحظه ای از آن غافل نباشید و برای از دست دادن من و امثال من سستی بخودتان راه ندهید بلکه هدفتان اسلام باشد و خودتان را کاملاً برای بازگشت به سوی خدا آماده کنید . نکند خدای نا کرده مال دنیا یا چیزهای دیگر شما را فریب دهد همچنین از تمام دوستانم حلال خواهی می طلبم و امیدوارم که مرا می بخشید و برادرانی که گول این سازمانهای منافق را خورده اند می خواهم که برگردند به دامن پر مهر اسلام و کمی فکر کنند و بدانند انا لله و انا الیه راجعون دیگر عرضی ندارم در ضمن من دو سال نماز و دو سال و نیم روزه قضا دارم اینطور که معلوم است ارتش مقداری پول می دهد البته طلبکار می باشم وقتی آن پول را آوردند یک نفر را اجیر بگیرید و به آن پول بدهید تا جبران کند تا آنجا که ممکن است والسلام علیکم و رحمه ا.. و برکاته . محمد حسین معروف
ما برای اسلام می جنگیم و مکتب ما و هدف ما اسلام است رهبر ما هم امام زمان (عج) است کسانی که مکتب و هدفشان اسلام باشد و رهبرشان امام زمان (عج) شکست نخواهند خورد. ان شاءا..
من خودم با کمال رضا و با کمال میل قدم به میدان جنگ و جهاد می گذارم امیدوارم خداوند مرا لایق شهادت بگرداند ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر و مقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جوئید که خدا یاور صابران است و آن کس را که در راه خدا کشتند مرده نپندارید بلکه او زنده ابدی است و لیکن شما این حقیقت را در نخواهید یافت و البته شما را به سختیها ، جان ترسی و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازمائیم و بشارت و مژده آسایش از آن صابران است آنانکه جان به حادثه سخت و ناگوار دچار شوند صبوری پیشه سختیها گرفته و گویند بفرمان خدا آماده و به سوی او رجوع خواهیم کرد آن گروهند مخصوص بدرود و الطاف الهی و رحمت خاص خداوند و آنها به حقیقت هدایت یافتگانند . سوره مبارکه بقره آیه 152 تا 157
والسلام علیکم و رحمه ا.. و برکاته .





  • خادم شهدای آبیک